Bekijk onze artikelen

Reinhild Braß - Scheppend musiceren in de Widarschule Wattenscheid

Wil men heden spreken over de musicus in de mens en hoe deze gewekt kan worden door het muziekonderwijs, dan moet men eerst de blik richten op die krachten die hem laten verkommeren: de overmaat aan lawaai en geluid om de mens, de verlamming van de mens in de verstarde wereld van de muzikale conserven, van het meesterwerk tot de schlager en hoe men moet vrezen dat hij werkelijk spoedig zal verstommen door het vergroven, verharden en onbeweeglijk worden van de ziel.

Lees verder
Geplaatst in rubriek Vrijeschool leerplan | er zijn 0 reacties geplaatst.

Anneke Maissan - Ontwikkeling

Elk kind stelt op een gegeven moment de vraag: “Wat is dat?” Daarna komt de vraag naar het waar en het hoe. Als het kind wat ouder is, begint de vraag naar het waarom van de dingen. Dit gevraag houdt niet op. Het hele leven blijven we ons vragen stellen. De een is benieuwd naar dit en het andere naar dat, en elke levensfase kan dat weer iets anders zijn.

Lees verder
Geplaatst in rubriek Overige artikelen | er zijn 0 reacties geplaatst.
Pr
i
kbord